Wszystkie Licencje wydane przez Burmistrza Mielna podlegają dostosowaniu do nowych warunków wydania licencji, na wniosek przedsiębiorcy, do 31 marca 2024 r. - zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dn. 26 maja 2023 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023r. poz.1123) art. 14
Po tym terminie licencje te tracą swoją ważność.
Licencję wydaje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy lub osoby przez niego upoważnionej po przedłożeniu przez nią pełnomocnictwa.
1.Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy:
Do wniosku o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego
w zakresie przewozu osób taksówką należy dołączyć następujące dokumenty:
- oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, osoby prowadzącej działalność gospodarczą, dotyczące spełniania wymogu dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym, wraz z oświadczeniem, iż odpowiednio zatrudnieni kierowcy oraz przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy spełniają wymagania,
o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d określone w art. 39a ust. 1 pkt 1-4 ustawy
o transporcie drogowym,
- zaświadczenie/a o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku potwierdzające, że odpowiednio zatrudnieni kierowcy oraz przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy spełniają wymagania, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o transporcie drogowym,
- kserokopia dowodu rejestracyjnego pojazdu, którym transport będzie wykonywany,
z wpisem o dopuszczeniu pojazdu do ruchu jako taksówki osobowej,
- w przypadku gdy przedsiębiorca nie figuruje w dowodzie rejestracyjnym jako właściciel pojazdu - również dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nim,
- wykaz pojazdów zawierający następujące informacje: markę/typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, numer VIN, wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem,
- dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji i wypisów z tej licencji,
- pełnomocnictwo (tylko w przypadku, gdy strona działa przez pełnomocnika).
Ponadto należy okazać:
- aktualne orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy,
- aktualne orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy,
- prawo jazdy.
Do wglądu: oryginały wymaganych dokumentów.
2. Opłaty administracyjne:
Kwota |
Tytuł płatności |
200,00 zł. |
za udzielenie licencji na okres ważności od 2 do 15 lat |
250,00 zł. |
za udzielenie licencji na okres ważności powyżej 15 do 30 lat |
300,00 zł. |
za udzielenie licencji na okres ważności powyżej 30 do 50 lat |
Ponadto pobierane są opłaty w niżej określonych wysokościach procentowych od powyższych opłat:
- 10% za zmianę danych w licencji,
- 10% za wydanie wtórnika licencji, w przypadku jej utraty na skutek okoliczności niezależnych od przedsiębiorcy,
- 25% za wydanie wtórnika licencji w przypadku jej utraty na skutek okoliczności zależnych od przedsiębiorcy,
- 11% za wydanie wypisu z licencji dla każdego niezgłoszonego we wniosku pojazdu,
- 10% za każdy zgłoszony we wniosku pojazd,
- 1% za wydanie wypisu dla każdego zgłoszonego we wniosku pojazdu,
- 5% za wymianę wypisu z licencji w przypadku zmiany licencji,
- 1% za wydanie wtórnika wypisu z licencji.
Kwota |
Tytuł płatności |
20,00 zł. |
zmiana danych w licencji/wydanie wtórnika z przyczyn niezależnych od przedsiębiorcy - licencja udzielona od 2 do 15 lat |
25,00 zł. |
zmiana danych w licencji/wydanie wtórnika z przyczyn niezależnych od przedsiębiorcy - licencja udzielona powyżej 15 do 30 lat |
30,00 zł. |
zmiana danych w licencji/wydanie wtórnika z przyczyn niezależnych od przedsiębiorcy - licencja udzielona powyżej 30 do 50 lat |
50,00 zł. |
wydanie wtórnika licencji z przyczyn zależnych od przedsiębiorcy - licencja udzielona od 2 do 15 lat |
62,50 zł. |
wydanie wtórnika licencji z przyczyn zależnych od przedsiębiorcy - licencja udzielona powyżej 15 do 30 lat |
75,00 zł. |
wydanie wtórnika licencji z przyczyn zależnych od przedsiębiorcy - licencja udzielona powyżej 30 do 50 lat |
22,00 zł. |
zgłoszenie pojazdu+wydanie wypisu/wydanie wypisu dla każdego niezgłoszonego we wniosku pojazdu - licencja udzielona od 2 do 15 lat |
27,50 zł. |
zgłoszenie pojazdu+wydanie wypisu/wydanie wypisu dla każdego niezgłoszonego we wniosku pojazdu - licencja udzielona powyżej 15 do 30 lat |
33,00 zł. |
zgłoszenie pojazdu+wydanie wypisu/wydanie wypisu dla każdego niezgłoszonego we wniosku pojazdu - licencja udzielona powyżej 30 do 50 lat |
10,00 zł. |
wymiana wypisu w przypadku zmiany licencji udzielonej od 2 do 15 lat |
12,50 zł |
wymiana wypisu w przypadku zmiany licencji udzielonej powyżej 15 do 30 lat |
15,00 zł. |
wymiana wypisu w przypadku zmiany licencji udzielonej powyżej 30 do 50 lat |
2,00 zł. |
wtórnik wypisu z licencji udzielonej od 2 do 15 lat |
2,50 zł. |
wtórnik wypisu z licencji udzielonej powyżej 15 do 30 lat |
3,00 zł. |
wtórnik wypisu z licencji udzielonej powyżej 30 do 50 lat |
Opłatę administracyjną należy opłacić: na konto Gminy Mielno - Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie
numer: 95 8581 1014 2005 2000 0253 0004
W przypadku działania przez pełnomocnika, pełnomocnik winien przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty. Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł. (nie podlega opłacie pełnomocnictwo udzielone przez małżonka, wstępnego( rodzice, dziadkowie), zstępnego (dziecko, wnuk) lub rodzeństwo).
3. Miejsce złożenia dokumentów:
Dokumenty należy złożyć w Referacie Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego
w Mielnie ul. B. Chrobrego 10, pokój nr 005 - parter, w godzinach pracy Urzędu: pn., wt., śr.- 715- 1515, czw. 715- 1615, pt. 815- 1515.
4. Sposób i termin załatwiania:
Decyzja. Wydanie decyzji(licencji) następuje nie później niż w ciągu miesiąca,
a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż ciągu dwóch miesięcy.
5. Jednostka odpowiedzialna:
Referat Spraw Obywatelskich w Urzędzie Miejskim w Mielnie.
6. Tryb odwoławczy:
Organem odwoławczym jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Koszalinie. Termin wniesienia odwołania od decyzji - 14 dni, za pośrednictwem Burmistrza Mielna. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu, parter , w pokoju nr 001, w godzinach pracy Urzędu lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Mielnie, 76-032 Mielno ul. B.Chrobrego 10.
7. Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U.z 2022 r., poz. 180 t.j.)
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2013 r., poz. 916 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U. 2019 r., poz. 2377).
Inne informacje:
Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy o transporcie drogowym organ udzielający licencji wydaje wypis lub wypisy z tej licencji w liczbie nie większej niż liczba pojazdów samochodowych określonych we wniosku o udzielenie licencji.
Zgodnie z treścią art. 14 ustawy o transporcie drogowym przewoźnik drogowy jest zobowiązany zgłaszać na piśmie organowi, który udzielił licencji, wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
Zgodnie z art. 14a ustawy o transporcie drogowym przewoźnik drogowy może zawiesić
w całości albo w części wykonywanie transportu drogowego na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. Zwieszając transport drogowy jest zobowiązany w terminie 14 dni od dnia,
w którym rozpoczęty został okres zawieszenia zawiadomić pisemnie organ, który udzielił licencji o zawieszeniu wykonywania transportu. W zawiadomieniu należy wskazać okres na jaki zawieszono wykonywanie transportu, liczbę wypisów z licencji odpowiadającą liczbie pojazdów, którymi zaprzestano wykonywanie przewozów oraz zwrócić do Urzędu wszystkie wypisy z licencji - w przypadku zawieszenia transportu w całości lub wypisy odpowiadające liczbie pojazdów, którymi zaprzestano wykonywania przewozów - w przypadku częściowego zawieszenia przewozów.
Realizując obowiązek informacyjny wynikający z zapisu art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuję:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Mielna z siedzibą Urzędu Miejskiego w Mielnie - ul.B.Chrobrego 10, 76-032 Mielno.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miejskim w Mielnie - iod@gmina.mielno.pl.
3. Przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie z art. 6.1 c RODO, w celu realizowania zadań w zakresie uprawnień dotyczących krajowego transportu drogowego wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym oraz aktów wykonawczych do w/w ustawy.
4. Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie instytucjom i organom do tego uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
Dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej w celu wypełnienia postanowień ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych oraz wykonania aktu prawa stanowionego przez organizację międzynarodową, której Rzeczpospolita Polska jest członkiem oraz zgodnie z ustawą o transporcie drogowym oraz aktami wykonawczymi do ustawy.
5. Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, do którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Po spełnieniu celu, dla którego zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
6. W zakresie swoich danych osobowych ma Pani/Pan prawo żądania dostępu do danych i ich sprostowania.
7. Każda osoba ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeśli uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych odbywa się niezgodnie z przepisami.
8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązany/a do ich podania. Konsekwencją nie podania danych osobowych będzie odmowa wykonania wnioskowanej czynności administracyjnej.
|